“Banyak Amalan Yang Diajar…,” Zila Bakarin Syukur Jumpa Dengan…

Pelakon, Zila Bakarin meluahkan rasa gembira apabila berpeluang bertemu dengan pendakwah bebas terkenal, Datuk Ustaz Kazim Elias di sebuah program keagamaan, Sembang Santai yang dianjurkan oleh CIDB Malaysia.

Di samping berkongsi beberapa keping foto dan momen bersama peminat, Zila atau nama sebenarnya Rosmawati Bakarin memaklumkan ini merupakan kali pertama dirinya bertemu dengan pendakwah tekenal itu.

Selain itu, pelakon berusia 46 tahun ini telah banyak mempelajari dan mengambil ilmu yang dikongsikan oleh Ustaz Kazim kepada dirinya untu dijadikan sebagai panduan hidup.

Imbas kembali, Zila telah mendapat perhatian orang ramai setelah membuat keputusan untuk berhijab pada hujung tahun 2019.

Pelakon senior, Zila Bakarin mended4hkan bahawa dia pernah disoal sama ada sanggup membuka hijab jika dikehendaki untuk berbuat demikian untuk berlakon.

 

Menurut Zila, perkara tersebut berbangkit apabila ada beberapa pelakon bertudung bersetuju untuk membuka pelitup kepala semata-mata untuk menjayakan watak dib Dia yang ditemui media menegaskan bahawa dia tidak akan sekali-kali membuka tudung dan meminta kru produksi agar mencari sahaja pelakon lain. Berikan kepada mereka.

“Jawapan saya, kalau nak kena buka tudung cari orang lain. Saya sendiri pun tak tahu yang situasi ini memang berlaku. Apabila dimaklum dan diajukan solan begitu, baru saya tahu. Tapi sampai ke hari ini saya masih tak tahu siapakah pelakon yang dimaksudkan.”

Tambahnya lagi, dia juga tidak menyedari bahawa perkara seperti itu wujud dalam industri hiburan tempatan pada ketika ini.

Meskipun begitu, bagi Zila, dia tiada hak untuk melebih-lebih dalam memberi pendapat mengenai isu-isu sens1tif seperti itu kerana dia sendiri juga masih belajar untuk berubah ke arah yang lebih baik dari segi pemakaian.

“Saya pun tak pandai sangat dan masih belajar. Kalau mereka terbuka untuk menanggalkan tudung ketika berlakon,

itu hak mereka. Tapi kalau tanya saya, saya tak mahu dan kalau terpaksa tolak tawaran itu, saya akan tolak dan anggap ia bukan rezeki saya.” – Zila Bakarin

Sebelum itu :

“Doakan Saya…,” – Lebih Sebulan Tutup Aurat Dengan Bertudung, Zila Bakarin Mohon Doa Peminat

Hujung Disember lalu, pelakon Zila Bakarin ada berkongsi sekeping foto lengkap mengenakan tudung yang sekali gus mengundang perhatian ramai menerusi Instagram.

Sambil menulis kapsyen humor pada foto selfie yang dimuat naik, rata-rata peminat turut memuji penampilan terkininya selain mendoakan agar bintang ini kekal istiqamah.

Malah, ada di antara komen yang ditinggalkan peminat mendapat reaksi balas dari Zila yang turut memberi penjelasan mengenai dirinya yang kini telah pun mengenakan hijab.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber: http://trendingkini.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.