Ramona Zamzam Buat Statement Berani Untuk Bersama Suami Lebih Kuat Lepas Bers4lin, Tapi Takut Hubngan Int1m

KeIambu dingin, topik panas yang dibincangkan dalam rancangan bual bicara Borak KeIa.min pada Isnin lalu.

Untuk yang terlepas, Borak KeIa.min episod kedua mengupas perihal kedin.ginan pasangan suami isteri dalam meIakvkan hbngan se.ksvaI disebabkan beberapa faktor.

Artis cantik Ramona Zamzam bercerita mengenai situasi yang pernah dilalui selepas berpntang yang disifatkannya sebagai msalah keIambu dingin.

” Seingat saya situasi keIambu dingin pernah jadi kepada saya selepas beranak, terutamanya pada tahun pertama.

” Yang saya perasan selepas berpantang, saya tkut dan fo.bia untuk bersama suami.

” Ya, saya ikut betul-betul cara berpntang 100 hari seperti yang kebanyakan orang amalkan, selepas itu saya rasa terjadinya apa yang disebut keIambu dingin.

” Bukan tak mahu bersama suami, tetapi saya takut s4kit, mungkin kerana saya bersaIin normal. Untuk mngadakan hbngan int1m itu men4kutkan,” katanya.

Bagaimanapun, suami Ramona, Rami Alashkar tidak memaksa malah memahami situasi yang dilalui isterinya itu.

Keinginan untuk bersama bertambah selepas bersaIin

” Tipulah kata dia tak nak, tapi dia memahami.

” Dia sangat gentle dan itu membuatkan saya lebih relaks, kemudiannya kami berkomunikasi,” tambahnya yang mengakui keinginan untuk bersama suami lebih bertambah selepas bersaIin anak sulung.

Sementara itu, Pengasas Bijak Emosi dan Kaunselor Keluarga, Ahmad Fadzli Abd Aziz berkata, masalah hbngan s.e.ks dingin antara pasangan suami isteri did0rong oleh beberapa faktor.

Antaranya masalah kesihatan yang terdiri daripada isu fizikal dan mental terutamanya dpresi serta pengambilan ubat-ubatan.

Selain itu, faktor social culture sekeliling, tekanan tempat kerja, stres berlebihan dan gaya hidup kurang sihat menyebabkan penurunan libi.do seseorang.

Borak KeIam.in dihoskan oleh Elly Mazlein dan Awal Ashaari yang mengupas isu berkaitan rmah tangga yang sering dianggap t4bu atau sensitiif untuk dibincang secara terbuka.

Untuk mengetahui lebih banyak lagi tentang tips dan informasi isu tersebut, jangan lupa tonton Borak KeIa.min di Astr0Ria setiap Isnin pukul 9 malam.

Reaksi warganet

Sementara itu menerusi ruangan komen, rata-rata berpendapat tiada yang salah mengenai perkongsian bekas peserta Dewi Remaja 2009/10 itu.

” Apa salahnya kita tengok..sebab ada pengisian yang nak disampaikan..topiknya juga bagus untuk dijadikan perbincangan,” tulis Akilah.

Ramona, berdrah peranakan Melayu, Pakistan, Jerman dan Thailand dilahirkan di Bukit Mertajam, Pulau Pinang dan membesar di Ipoh, Perak.

Beliau merupakan anak sulung daripada dua beradik. Ketika berusia 4 tahun, Ramona pernah bersekolah di sekolah Cina. Ramona berkelulusan dalam bidang perniagaan di Kolej SEGI (kini Universiti SEGi).

Beliau berkahwin dengan seorang warga Palestin, Rami Alashkar pada 1 Mei 2015. Hasil perkongsian hidupnya dengan Alashkar, beliau dikurniakan anak perempuan bernama Ivanna Alashkar.

Pasangan ini membahagikan masa mereka antara Kuala Lumpur, Malaysia dan PaIestin, Tebing Barat.

Sumber:gempak

Sumber: https://thebolalive.com/dia-memahami/

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber: https://mediabawang.net/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.