Dikatakan Kahwin Dgn Penyanyl N0ra Sampai Ramai Ucap Tahniah, Annuar Musa Tampil Beri Penjelasan

Pada malam Rabu, seorang pengguna akaun Twitter memuat naik status dan foto mengucapkan tahniah dengan mend.akwa Nora yang sudah bernikah dengan Annuar.

“Tahniah AnnuarMusa kerana memiliki ‘Datuk’ yang istimewa. Dah berkepak kepak kabom. Patut garang bebenor sekarang. I like… hurmmm… Aummmm…,” tulis pemilik akaun berkenaan.

Bagaimanapun, anak sulung Nora, Mohd Syakir Iman Johan tampil menjawab t.uduhan terbabit menerusi medium sama.

Mena.fikan sekeras-kerasnya d.akwaan yang tular itu, Syakir menganggap perkongsian itu merupakan satu f.itnah jahat terhadap ibunya.

Menteri Wilayah Persekutuan, Tan Sri Annuar Musa akhirnya tampil men.afikan d.akwaan kononnya dia sudah berkahwin dengan penyanyi Datuk Nora Ariffin seperti didakwa seorang pengguna Twitter pada malam Rabu.

Tenang berdepan g.osip l.iar tersebut, Annuar berkata sebagai orang p.olitik dia sering berdepan dengan pelbagai f.itnah dan s.erangan peribadi.

“MasyaAllah… saya ber.istighfar sahaja, sebagai orang p.olitik tak apalah kalau kawan-kawan nak f.itnah sikit-sikit tapi kalau melibatkan orang lain kena jaga nama baik keluarga mereka.

“Orang yang disebut itu setahu saya daripada keluarga cukup terhormat, saya kenal sepenuhnya latar belakang mereka dan sebagainya.

“Kalau nak buat fi.tnah, fi.tnah saya seorang sudahlah… jangan kaitkan orang lain, orang itu ada keluarga, ” katanya.

Nora Nafi

Menerusi l.aporan pada Khamis, Nora atau nama sebenar Wan Norafizah Wan Ariffin, 48, mena.fikan khabar angin tersebut dan mengakui dia masih solo.

“Saya tiada akaun Twitter dan tidak tahu apa yang berlaku… ia fi.tnah. Selepas menerima pelbagai pertanyaan dan ucapan tahniah, barulah saya tahu.

“Saya masih lagi bersendirian, malah sedang sibuk dengan jual nasi kerabu dan rendang tok. Ini bulan Ramadan, tak baik cerita bukan-bukan ya, ” katanya.

Komen Annuar Musa

Sementara itu, Annuar menyeru individu yang menyebarkan fi.tnah tersebut segera bert.aubat dan memperbanyakkan amal ibadat di bulan Ramadan ini.

“Saya doakan mudah-mudahan semua orang ambil iktibar bulan Ramadan ini… kurangkan la perkara m.ungkar, tambah kebajikan.

“Saya pun tak nak m.arah-m.arah… elok sabar sajalah! Saya tahu malam tadi, tak sedap hati juga la.

“F.itnah itu kesannya lagi d.ahsyat daripada memb.unuh, tapi orang kita tak t.akut, f.itnah dah jadi kerja harian. Kita doa semoga mereka terbuka pintu hati. Saya okay saja, ” ujarnya.

K.ontroversi tercetus apabila seorang pengguna Twitter mengucapkan tahniah dengan mend.akwa penyanyi lagu Desa Tercinta ini sudah bern.ikah dengan Annuar.

Soal Jodoh, Nora Ariffin Tak Nafi Ada Yang Cuba Dekat

Bukan satu perkara mudah untuk dilalui apabila kehilangan insan yang amat disayangi dalam kehidupan.

Penyanyi lagu yang terkenal menerusi Dipersimpangan Dilema itu mengakui ada lelaki yang cuba mendekati dirinya selepas hampir 4 tahun kehilangan suami, Allahy4rham komposer Johan Nawawi.

“Alhamdulillah saya okey- okey saja, saya sibuk kerja dengan kerjaya dan juga anak-anak.

“Orang kata berkawan tu ramai. Ada tu ada tapi sy tak mencari kita berserah kepada Allah. Nak kata tak nak tak baik sebab nanti benda yang kita tak nak tu akan jadi.

“Jadi kita cuma berserah pada Allah dan kalau benda tu kepada saya dan anak-anak kita minta yang terbaik tak nak fikir yang negatif,” katanya jujur.

Bagaimanapun, penyanyi berusia 46 tahun itu mengakui ada ketika, dia berasa sunyi ketiadaan arw4h suaminya di sisi.

“Sunyi memang tak dapat lari malah orang tanya adakah malam-malam rasa sunyi.

“Sunyi tu memang selalu ada sebab kita sudah biasa bersama dia tapi bagi saya itu normal dah biasa.

“Tapi alhamdulillah anak-anak menjadi pengubat kesunyian saya,” luah Nora.

Terdahulu 4rw4h suami Nora, Allahyarham Johan Nawawi telah kembali ke rahmatullah pasa 24 Mac 2017 akib4t ser4ngan s@kit j4ntung.

Terdahulu, Nora ditemui di Sidang Media Usahasama Mega Event Catering & Nora Ariffin di Mega Glory Hall, Bangi pada Khamis.

Mahu cabaran dengan terokai dunia baru, Nora kini melibatkan diri dalam dunia perniagaan makanan dengan menjual pelbagai makanan tradisi Melayu seperti Rendang Tok, Daging Masak Hitam, Acar Buah dan Kuah Kacang.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Kredit : Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.