Lantik diri sendiri jadi ADUN, Sharnaaz Ahmad beri bantuan untuk bendera putih

Beberapa hari lalu, hangat diperkatakan mengenai kempen bendera putih yang dilancarkan oleh netizen. Kempen tersebut turut mendapat perhatian pelakon Sharnaaz Ahmad tampil memberi bantuan.

Alhamdulillah, kita berjaya buat dalam 100 bantuan untuk orang susah dalam masa sekarang. Saya sebagai Adun (Ahli Dewan Undangan Negeri) yang tidak dilantik oleh kerajaan, melantik diri saya untuk membantu.
“Kami dari pasukan Mamu Legacy dan Sharnaaz Ahmad TV keluarkan sedikit sumbangan. Ini daripada setiap kakitangan, Mamu dan juga semua yang sudah membantu untuk mengeluarkan sumbangan ini,”katanya.

Menerusi satu perkongsian di Instagram, Sharnaaz meminta pengikutnya untuk berkongsikan sekiranya ada individu yang memerlukan sumbangan barangan keperluan harian. Difahamkan, Sharnaaz  memulakan bantuan tersebut dengan 100 pek barangan sumbangan sebagai permulaan.

 

“Alhamdulillah, kita berjaya buat dalam 100 bantuan untuk orang susah dalam masa sekarang. Saya sebagai ADUN yang tidak dilantik oleh kerajaan, melantin diri saya untuk membantu.

Dalam pada itu, Sharnaaz turut meminta orang ramai supaya peka dengan keadaan sekeliling dan memaklumkan kepadanya sekiranya ternampak bendera putih sebagai tanda memerlukan bantuan.

“Saya faham memang sekarang pasal bendera putih semua. Saya nak minta anda semua kenal atau ada orang sekeliling yang ada bendera putih, buka mata dan hubungi kami.

“Bantu mereka dengan kongsikan mengenai bantuan ini dan minta mereka datang dan ambil bantuan sumbangan ini. Ini cara pasukan kami membantu orang susah sekarang.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen memuji tindakan mulia bintang drama Pelindung Seorang Puteri itu.

Dalam pada itu, ramai juga yang terhibur melihat gelagat Sharnaaz yang berseloroh tentang YB.

Dalam video berdurasi lebih dua minit itu, Sharnaaz turut berkongsi situasi di tempat pengumpulan barangan keperluan yang dimasukkan ke dalam beg plastik dan sedia untuk diserahkan kepada mereka yang memerlukan.

sumber ohmymedia via trendingkini

Artitel sebelum :

Jangan bergurau atas musib4h orang lain – Sharnaaz Ahmad

PETALING JAYA – G.eram dengan Iman Troye, pelakon Sharnaaz Ahmad menempelak penyanyi baharu itu supaya tidak bergurau mengenai musibah yang melanda insan lain akibat C.ovid-19.

Kata bintang Polis Evo itu, disebabkan sikap kurang sensitif sesetengah artis, teman seperjuangan lain turut terheret sehingga mendapat kec.aman netizen.

“Tolong jangan bagi saya jumpa… Itulah, mana datang artis jagung ‘luck’ ubi ini. Habis aku yang ‘rare beef’ waghyu ini kena m.aki dengan netizen,” katanya.

Terdahulu, menerusi satu ciapan yang dimuat naik dalam Twitternya, Iman Troye atau nama sebenar Siti Nur Alyssa Shahabudin menulis satu kenyataan sinis tentang statistik kes j.angkitan harian C.ovid-19 pada Ahad lalu.

“Happy 6.9K everyone. Congratulations. (Selamat 6.9 ribu semua. Tahniah.) Harap esok dapat 7,000,” ciapnya.

Susulan itu, Iman Troye menjadi perhatian pengguna Twitter yang menuduhnya tidak sensitif di saat negara sedang berusaha membendung penularan pandemik .Covid-19.

K.ecaman pengguna Twitter turut menyebabkan penyanyi yang popular menerusi lagu Teman itu terp.aksa menutup akaun Twitter.

Sharnaaz menegaskan gurauan mengenai kes harian C.ovid-19 tinggi kerana kesalahan pihak tertentu tidak menjadi masalah, tetapi jika sesuka hati mengharapkan kes terus meningkat sehingga 7,000 adalah tidak sesuai.

“Dalam 7,000 orang itu ada ibu bapa orang lain yang sedang bert.arung ny.awa atau mungkin ada yang men.inggal dunia. Fikirlah wahai Iman Troye,” katanya lagi.

Sharnaaz berkata, dia juga terkesan berdepan pandemik yang melanda dunia ketika ini sudah kehilangan dua anggota keluarga aki.bat dij.angkiti C.ovid-19.

Sehubungan itu, Iman juga sudah membuka mulut mend.akwa dia tidak berniat untuk menyakiti hati sesiapa menerusi ciapan yang mengundang padah terhadap dirinya. Penyanyi berusia 19 tahun itu juga sudah tampil memohon maaf atas kesilapan yang dilakukan.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber : K! ONLINE

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.