Lepas siak4p, kec0h pula sot0ng harga kay4ngan

Musim harga kayangan agaknya sekarang ni. Selepas dike.jutkan dengan harga ikan siakap seekor RM1,196 di Langkawi, Kedah, kini tular pula mengenai harga sotong dua ekor yang mencecah harga RM106.60!

Semuanya bermula apabila seorang pelanggan tidak berpuas hati kerana dikenakan bayaran sebanyak RM106.60 bagi dua ekor sotong di sebuah restoran nasi kandar ternama di Georgetown, Pulau Pinang dan ia dituvlarkan menerusi Facebo0k.

“Melayu, siakap 7 kilogram seribu, satu Malaysia mer0yan. Mamak Nasi Kandar Hxxx sotong dua ekor Rm100.00 tak nak bising ke? Apa tunggu lagi pi keja la…org dah komplen…,” kata pengguna Facebo0k, Hafidz Idzhan Halim.

Sementara itu, dalam sebuah video yang dimuat naik sebuah p0rtal berita, wakil rest0ran berkenaan menjelaskan, pelanggan yang tidak berpuas hati tersebut telah memesan saiz sotong yang lebih besar dengan harga yang ditetapkan.

“Kita beli pun sudah mahal RM35 sampai RM50 sekilogram. Kita ada display harga dekat signboard. RM10 sampai RM150. Jadi, personally, customer tu dua-dua laki dengan perempuan ambil sotong besar. padahal tak tanya harga semua.

Saya ingat dia sudah tau harga tu, saya kira bungkus dan serahkan kat dia dan dia bayar. Malam tu, dia sudah vir.al. Sebelum-sebelum ini, customer kami yang kami jual RM80 sampai RM100 tak ada complaint. Kita guna rempah-rempah asli, rempah-rempah giling,” katanya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber: Utusan, Dah tau Ker

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.