“Terima raw4tan psiklatri tapi…” Polis Dedah Keadaan Sebenar Ibu Amir Buat Ramai Terkeejut

Melaka: Polis mengesahkan ibu kandung kepada kanak-kanak berusia tujuh tahun yang meningg4l dunia dipercayai did3ra, kelmarin pernah mendapatkan raw4tan pak4r psik1iatri.

Ketua Jabatan Si1asatan Jen4yah negeri, Asisten Komisioner Mohd Sukri Kaman berkata, sas.pek berusia 32 tahun itu bagaimanapun hanya mendapatkan raw4tan biasa dan bukan disahkan sebagai pes4kit ment4l.

“Ya, sas.pek pernah mendapatkan raw4tan, tetapi sudah lama iaitu pada 2019 dan raw4tan itu diterima di Hospital Melaka, namun hanya raw4tan biasa yang mana wanita itu tidaklah (ment4l) seperti did4kwa,” katanya.

Semalam sepasang suami isteri yang disyaki mend3ra dan membnuh kanak-kanak lelaki berusia tujuh tahun di Taman Krubong Jaya direm4n tujuh hari sehingga 5 Februari ini bagi membantu s1iasatan kes berkenaan.

Perintah rem4n terhadap sas.pek dikeluarkan oleh Penolong Pendaftar Mahk4mah Majistret Ayer Keroh, Mohd Anuar Ostadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 petang kelmarin, m4ngsa ditemukan lem4s dalam tong air setinggi 60.9 sentimeter di rumah berkenaan dengan terdapat beberapa kesan keced3raan di beberapa bahagian badan.

Sementara itu, Mohd Sukri menggesa pengguna media sosial untuk menghentikan segala bentuk spekulasi yang boleh mengelirukan masyarakat, sekali gus mengganggu s1iasatan pihak berkuasa.

Katanya, masyarakat sepatutnya menilai sesuatu kes jen4yah menurut kaca mata keadilan sebenar dan bukannya membuat andaian serta spekulasi yang mencac4tkan sistem keadilan jen4yah, seterusnya menimbulkan f1tn4h kepada sistem pentadbiran keadilan jen4y4h.

“Serah saja kepada polis untuk menjalankan s1iasatan dan polis akan memastikan s1iasatan dijalankan mengikut undang-undang serta kuasa yang diberikan dengan telus, adil dan amanah,” katanya.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber : https://www.hmetro.com.my/utama/2021/01/669710/ibu-kandung-pernah-terima-rawatan-psikiatri-polis

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.