“Netizen Tak D3ngki Pun…Tapi” Iesya Toh Sound Gologan Artis Kayangan Langg4r SOP?

Sering berkongsi pandangan dan krit1ikan berkaitan isu semasa, pengacara Iesya Toh menegvr golongan selebriti dan orang kenamaan yang sengaja tidak patuh SOP.

Iesya menerusi sebuah hantaran di laman sosial Instagram (IG)nya turut menegur golongan tertentu supaya berhenti menyalahkan netizen.

Katanya tidak ada istilah d3ngki tetapi yang golongan selebriti atau kenamaan ini sepatutnya mulai sedar tentang sensitivi1ti masyarakat.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Iesya Toh (@iesya_toh)

“Seyakinnya netizen tak d3ngki pun, cuma segelintir yang alami keadaan sukar rentas negeri demi parents, demi PJJ, demi saudara meningg4l dan lain-lain perkara kecem4san akan berasa hati dengan ketidakadilan, itu sahaja.

“Kalau baca komen di FB memang scary tetapi anggaplah itu luahan rakyat dan janganlah neg4tif sangat, masing-masing ada kisah masing-masing.

“Dan selebriti, ahli kenamaan masa inilah kena jaga sensi1tiviti. Elakkan post mengundang, berilah contoh yang baik sebab p4ndemik isu global, SOP tanggungjawab bersama!” tegas Iesya.

Dalam pada itu Iesya juga memohon agar semua tidak lagi berkel4hi disebabkan isu SOP dan seharusnya semua menjaga kesihatan diri.

“Semoga kita semua menjaga kesihatan diri dan menjaga SOP. Sudah-sudahlah berkel4hi, Ramadan pun tak lama lagi.

“Yang mana kena kompaun, boleh minta dikurangkan. Saya respect anda yang sentiasa follow SOP.

“Semoga Allah lindungi kita semua dari wab4k penyakit berjangkit ini…Amin ya rabbal alamin,” tulis Iesya sambil disokong para pengikut IG yang rata-ratanya mahu pihak berkuasa menjalankan s1iasatan telus berhubung isu SOP tanpa mengira darjat.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Iesya Toh (@iesya_toh)

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber : Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.