[VIDEO] Cancel Job Last Mnit Sbb Tak Kenal Tya Ariffin, Ramai Yg Kec4m Fauziah Nawi

Zaman sekarang ni macam-macam yang sanggup dilakukan demi untuk melariskan jualan sehingga ada yang sanggup ‘pusing cerita’ demi untuk publisiti semata-mata.

Terbaharu, satu isu mula timbul melibatkan pelakon veteran Fauziah Nawi yang dikatakan telah bersifat tidak profesional selepas cuba untuk membatalkan kontrak kerja bersama dengan usahawan dan juga pelakon Tya Arifin.

Tya yang merupakan menantu kepada Datuk Seri Siti Nurhaliza itu dikatakan telah mengambil Fauziah Nawi atau lebih mesra dengan panggilan Ibu Fauziah sebagai salah seorang pelakon untuk drama pendek sempena kempen raya untuk produk jualannya.

Twit yang dikongsikan oleh seorang pengguna Twitter itu memaklumkan bahawa secara tiba-tiba, Ibu Fauziah mengambil keputusan untuk tidak mahu meneruskan shooting sehingga habis.

Disebabkan itu, ada sesetengah pihak telah mengecam tindakan Ibu Fauziah yang dilihat tidak profesional walaupun sudah berada dalam industri selama hampir 50 tahun.

Namun apa yang menjadi persoalan ialah teaser drama pendek tersebut telah ditayangkan di laman Facebook Mutyara Beauty sejak 20 April lalu dan mengapakah baru kini isu itu mula diperkatakan.

Hal itu membuatkan sesetengah netizen beranggapan ia hanya sekadar marketing sahaja kerana secara kebetulan, video penuh drama pendek itu akan disiarkan pada 30 April.

Dalam masa yang sama, ada juga yang masih menyebelahi Ibu Fauziah kerana bagi mereka sebagai seorang pelakon veteran, beliau sama sekali tidak akan bertindak sedemikian kerana mereka ini dianggap sudah makan garam dahulu di dalam industri hiburan.

Bukan itu sahaja, bagi sesetengah warganet, Tya juga tidak sepatutnya menggunakan nama TokTi bagi memperkenalkan dirinya ketika berada dalam industri hiburan kerana adakah jika baik sekiranya beliau dikenali disebabkan bakat lakonannya dan bukannya sebagai menantu sesiapa.

Jika benar ia hanya sekadar marketing, tidak seharusnya diperlakukan begitu kerana ia dianggap telah merosakkan nama Ibu Fauziah sendiri sebagai pelakon lama.

Apa pun, kita fikir yang baik-baik sahaja mengenai perkara ini okay!

Sumber foto dan video: Twitter dan Instagram Tya Arifin

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber Hotfm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.