Perbezaan Ag4ma, 4 Artis Terkenal Ini Berkahwin Dalam 2 Upacara Keag4maan

Sudah menjadi normal di Indonesia untuk bercinta dengan pasangan tidak seag4ma. Bagi pasangan tidak mahu menukar pegangan seperti selebriti Indonesia ini, mereka telah melakukan dua upacara keagamaan ketika berkahwin. Tertanya-tanya siapa selebriti tersebut, teruskan scroll okay!

Yama Carlos & Artifa Dwi Putri 

Pada tahun 2016, perkahwinan aktor Yama Carlos dan isterinya, Artifa Dwi Putri dilakukan secara tertutup bagi mengelak kontr0versi. Ini kerana Yama merupakan penganut agama Kr1stian dan isterinya pula beragama Islam.

IKLAN

Foto – Grid.id

Menurut Artifa, perkahwinan mereka menjalankan dua upacara iaitu akad nikah dan berkat. Dari hasil perkahwinan pasangan ini, mereka dikurniakan seorang anak lelaki.

Revaldo & Indah Puspita Sari 

Pasangan ini pula lebih terbuka mengenai perkahwinan mereka yang berbeza agama. Revaldo atau nama sebenarnya Fifaldi Surya Permana merupakan seorang penganut agama Islam. Manakala Indah Puspita Sari merupakan penganut Kat0lik.

Foto – Liputan 6

Majlis perkahwinan mereka dilangsungkan sebanyak dua kali iaitu menerusi perkahwinan secara Islam dan Kr1stian. Majlis ini diadakan secara tertutup dan dihadiri oleh keluarga terdekat sahaja.

Ajun Perwira & Jennifer Jill Supit 

Berkahwin dalam upacara Hindu di Bali, Ajun Perwira merupakan penganut agama Hindu manakala isterinya, Jennifer Jill Supit merupakan penganut Katolik.

Foto – Kumparan

Sehari selepas perkahwinan upacara Hindu, pasangan ini melakukan upacara berkat. Walaupun berbeza agama, Ajun dan Jennifer tidak mengalami sebarang masalah berkaitan dengan kepercayaan masing-masing.

Jonas Rivanno & Asmirandah 

Jonas Rivanno (penganut Kristian) dikatakan telah memeluk agama Islam ketika berkahwin dengan Asmirandah (penganut agama Islam). Perkahwinan pasangan ini telah terbatal selepas Jonas memeluk agama Kr1stian kembali.

Foto – Liputan 6

Kemudian pasangan ini mengambil keputusan untuk berkahwin di luar negara iaitu Isr3el dan Asmirandah telah menukar agamanya kepada Krist1an. Hasil perkahwinan ini, mereka dikurniakan seorang anak perempuan.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber : murai.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.