Netizen Pertikɑi Shuib T4k Boleh Mo͏ve O͏n, Ini Penjelasan Shuib Buat Ramai Terdiɑm

Genap 100 hari pemergian Allahyarham Siti Sarah, Shuib enggan menghiraukan spekulasi sesegelintir pihak yang mempersoalkan tindakannya terus membuat perkongsian tentang arwah isterinya di media sosial.

Shamira Muhammad atau dikenali sebagai Shuib menjelaskan media sosial bukan sekadar tempat meluahkan perasaan, bahkan platform yang boleh meneruskan doa-doa baik buat seseorang, khususnya untuk insan tersayang.

“Semua orang ada kehidupan masin-masing, sebab media sosial bukan tempat luahan perasaan saja.

“Kadang saya terpikir, mungkin menerusi perkongsian itu orang akan baca dan mendoakan serta sedekahkan Al-fatihah untuknya”. Jelas Shuib.

Menurut Shuib itu adalah haknya untuk merindui dan mengingati Siti Sarah.

“Kalau orang kata saya tidak boleh ‘move on’ dengan permergian arwah, saya pon tidak boleh nak kata apa-apa. Saya pun tidak tahu bila saya akan boleh ‘move on’ atau tidak. Biarlah orang nak kata apa.” Jelas Shuib ketika ditemui kosmo! online usai majlis aqiqah, cukur jambul dan tahnik Ayash Affan, anak bongsu Shuib dan Siti Sarah yang disempurnakan oleh Ustaz Tarmizi Abdul Rahman.

Pada majlis yang sama, turut diadakan majlis tahlil arwah Siti Sarah.

Ditanya tentang kondisi emosinya, Shuib menjelaskan bahawa emosinya terganggu dan menangis setiap kali teringatkan arwah isterinya yang meninggal dunia pada 9 Ogos lalu.

Katanya lagi, anak-anak okey cuma sesekali cakap ibu mereka dah tiada. Kalau saya pula memang rindu. Perasaan itu masih tidak boleh ‘move on’ dan senang menangis bila terkenangkan dia.

“k4lau ikutkan saya ini jenis yang kenal diri dan penuh dengan motivasi sebab selalu pergi beri ceramah sana sini. Tapi bila ini terjadi, terlalu cepat dan memamang mengambil masa untuk terima. S4aya cuba nak ‘move on’, tapi per4saan saya ada dia saj4. Bila tengok anak-anak, teringat dia” Katanya.

“Apabila nak buat majlis di sini, rasa seperti dia ada, Sebab ketika mula pindah di sini, dia memang suka buat majlis di sini. Memang sedihlah.

“T4pi, saya belum pernah mimpikan arwah lagi. Sekali pun tidak pernah. Hanya anak ketiga, Mateen saja ads mimpi selepas tiga hari pergi. Anak-anak yang lain tidak ada lagi” katanya.

Selain itu, Shuib juga berkongsi tentang keadaan fizikal dirinya yang kelihatan semakin susut akibat kurang selera makan sejak pemergian arwah isterinya.

 

Sementara itu, bapa mertua Shuib, Raisuddin Hamzah berkata, Pada hari ke-100 pemergian arwah anaknya, dia sekali lagi menunaikan tanggungjawab sebagai bapa dengan meletakkan batu nis4n ke pusara satu-satunya anak perempuannya itu.

“Pagi tadi saya selesaikan memasang batu nisan ke pusara dia. Kalau orang kampung, kita panggil ‘turunkan batu’. Semasa tengok nama Siti Sarah di batu nisan, saya ras4 mac4m tidak percaya.

“Rasanya seperti terbalik, patutnya anak yang pasang batu nisan untuk ayah. Tapi itulah hakikatnya dan saya reda,” Ujarnya Raisuddin.

Seperkara lagi, Shuib tidak sanggup barangkali tidak cukup kuat untuk meletakkan batu nisan yang tertulis nama Siti Sarah ke pusara yang dikunjunginya hampir setiap minggu itu.

“Tidak, say4 tidak boleh buat tetapi saya ada cari dan kutip batu-batu sungai untuk diletakkan di pusaranya.” Katanya menutup perbualan.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber: newzcare

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.