‘Tak Sampai Hati Nak Buat Orang Tertunggu’ – Belum Sihat Sepenuhnya, Janna Nick Dah Kembali Bekerja

Pada Sabtu lalu, pelakon Janna Nick telah dimasukkan ke sebuah pusat perubatan swasta akibat menghidap vertigo.

Enggan membiarkan tuntutan kerja terus tertangguh, Janna, 26, mengambil keputusan untuk ‘discharge’ daripada hospital biarpun dia sepatutnya berehat selama seminggu.

Kata pemilik nama Nurul Jannah Munir, dia tidak sampai hati untuk menyusahkan orang lain memandangkan dia sedang menjalani penggambaran.

“Minta discharge dari hospital sebab kerja kita ini melibatkan ramai orang. Tak sampai hati nak buat orang tertunggu.

“Doktor cakap ‘vertigo’ ini biasanya bagi MC (medical certificate) lima hingga tujuh hari. Saya balas, ‘kerja saya MC tak laku doktor.’ Maka discharge la keluar, terus bergerak ke set penggambaran.

Akui sedar ramai yang prihatin dengan kesihatannya, Bintang Paling Popular ABPBH34 menyatakan dia hanya ingin melunaskan tuntutan kerja yang terhenti akibat Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Katanya lagi, dia terpaksa mengorbankan emosi dan fizikal kerana pekerjaannya melibatkan tenaga kerja yang ramai.

“Tahu ramai bimbang, ‘tolong rehat, jangan kerja teruk sangat.’ Saya bukan nak kerja back to back. Tapi ini la kesan dari PKP fasa 1 dan 2. Drama yang sepatutnya shoot tiga bulan dah jadi tujuh bulan. Bayaran tetap sama. Krew tetap kena habiskan kerja tersebut.

“jadi kita tak boleh pentingkan diri. Nak fikirkan diri sendiri. Kena berkorban emosi dan fizikal. Jadi semua orang boleh sambung kerja yang seterusnya. Saya cuma harap tiada lagi lockdown, supaya perkara-perkara macam ini tak terjadi lagi.

Dalam hantaran berbeza, teman wanita kepada pelakon Dini Schatzmann itu ada memuat naik rakaman video pendek yang membuktikan dia sudah kembali ke set penggambaran drama ‘Shakira’ yang turut dibintangi aktor Shukri Yahaya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber: ohbulan dan instagram Jannanick

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.