Wawa kongsi rahsia turun 14kg sepanjang berpantang!

Seperti yang disarankan, laum wanita haruslah mengamalkan amalam berpantang setelah kelahiran anak untuk menjaga dan memulihkan dalaman dan luaran si ibu.

Terbaru, Wawa telah berkongsi satu rutin yang diamalkannya sepanjang berpantang.

Jelasnya, dia akan bersauna sebanyak dua kali dalam sehari. Dengan mengamalkan rutin itu, Wawa mendedahkan bahawa berat badannya telah turun dari 57kg ke 43kg.

“Sepanjang berpantang mmg tak pernah skip sauna 2X sehari.. sauna ni bgus utk bakar lemak2 ..seblm pregnant berat badan wawa 42kg. Masa pregnant naik ke 57kg .. ”

“Dan hari ni hari ke 21 pantang berat da 43kg😍😍 perut mmg da flat padahal makan tak hingat donia🤣🤣 lepas tu bila bersauna ni kulit mmg jadi lembut ek? Kulit muka pun lebih anjal,lembut gitu. ”

“Padahal masa pantang ni la wawa plg malas nak jaga muka. . Ni salah satu sebab sauna jgk .. terima kasih @natalismothercare yg sentiasa manja kan diri ku sepanjang berpantang ni. ”

“Kadang2 dlm hati eh sudah la layan aku macam putri ni tak kuasa da nak tungku 2X sehari, nak urut hari2, mandi herbs hari2.. kena sediakan makan sedap hari2,tapi pikir2 balik bila lagi kan.. ”

“Time berpantang ni je la nak manja kan diri 44hari ..hehe siapa lagi yg tgh pantang mcm wawa tu?? Atau yg akan berpantang??”, kongsinya.

 

 

View this post on Instagram

 

Sepanjang berpantang mmg tak pernah skip sauna 2X sehari.. sauna ni bgus utk bakar lemak2 ..seblm pregnant berat badan wawa 42kg. Masa pregnant naik ke 57kg .. Dan hari ni hari ke 21 pantang berat da 43kg😍😍 perut mmg da flat padahal makan tak hingat donia🤣🤣 lepas tu bila bersauna ni kulit mmg jadi lembut ek? Kulit muka pun lebih anjal,lembut gitu. Padahal masa pantang ni la wawa plg malas nak jaga muka. . Ni salah satu sebab sauna jgk .. terima kasih @natalismothercare yg sentiasa manja kan diri ku sepanjang berpantang ni. Kadang2 dlm hati eh sudah la layan aku macam putri ni tak kuasa da nak tungku 2X sehari, nak urut hari2, mandi herbs hari2.. kena sediakan makan sedap hari2,tapi pikir2 balik bila lagi kan.. time berpantang ni je la nak manja kan diri 44hari ..hehe siapa lagi yg tgh pantang mcm wawa tu?? Atau yg akan berpantang??

A post shared by Wawa Zainal ™️ (@w4w4_zainal) on

Perkongsian ibu kepada tiga orang anak itu mendapat pelbagai reaksi dari orang ramai.

 

Sumber: Instagram Wawa Zainal

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*