Keluarga angkat mengharapkan keaj4iban berlaku. Minta doakan semua kerana mahu tuntut jnazah amir

Kuala Lumpur: “Kami sekeluarga mengharapkan keaja1ban dan pertolongan Allah supaya urusan membabitkan adik dipermudahkan,” kata Tuhfah Nazihah Md Tarmidi iaitu kakak angkat kepada kanak-kanak lelaki berumur tujuh tahun yang dilap0rkan mninggaI dunia dipercayai ak2bat dider4, petang kelmarin.

Tuhfah Nazihah, 26, berkata, dia sekeluarga bersyukur kerana dibenarkan membuat pengec4man adik angkatnya di bilik f0rensik Hspital Melaka, kira-kira jam 10 pagi tadi.

Katanya, mereka sekeluarga bagaimanapun hanya dibenarkan masuk ke dalam bilik f0rensik secara bergilir-gilir.

“Alhamdulillah, dengan budi bicara petugas yang s1mpati dengan kami, mereka memberi kebenaran membuat pengec4man sebelum bed4h slasat dijalankan.

“Kemungkinan jnazah akan dikebvmikan esok dan kami cuba untuk membawa jnazah pulang ke Rawang, Selangor tetapi kalau tlada jalan, kami akur. Jika di Melaka, jnazah adik akan dikebvmikan di kampung neneknya di Asahan, Jasin,” katanya ketika dihubungi Harian Metro.

Menurutnya, dia sekeluarga akan mengadakan bacaan Yasin dan solat hajat berjemaah di inap desa tempat mereka menginap sementara menanti urusan bed4h slasat selesai.

“Sejak malam tadi, selepas solat Isyak, kami sekeluarga mengadakan bacaan Yasin dan solat hajat bagi memohon kepada Allah supaya semua urusan dipermudahkan.

“Kami berikht1ar tetapi serahkan segalanya kepada Allah,” katanya.

Terdahulu, seorang kanak-kanak ditemukan mninggaI dunia dalam t0ng air di rumahnya di Taman Krub0ng Jaya, di sini, dengan kesan ceder4 dan Iebam di angg0ta b4dan kira-kira jam 4 petang kelmarin.

Susulan itu, ibu kandung dan bapa tlri mngsa direm4n tujuh hari hingga 5 Februari depan bagi membantu slasatan.

Pasangan berusia 32 dan 38 tahun itu dislasat mengikut Sksyen 302 Kanun Kesksaan.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber: hm/https://mediabawang.net/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.