[Video]Suami Bvntu lsteri K0ma Selepas Sebulan BersaIin, Tiga Anak Masih Kecil.

KUALA TERENGGANU – Bapa kepada tiga anak di Taman Sri Manir, di sini bvntu memikirkan cara untuk menguruskan kehidupan setelah isterinya k0ma selepas sebulan meIahirkan cahaya mata ketiga.

Hussain Muddasar, 34, berkata, isterinya, Marihah Husin, 35, kini telah masuk tiga bulan k0ma dan pernah dir4wat selama dua bulan di H0spital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ).

“Ketika dua bulan isteri saya di h0spital, saya ada masa untuk keluar berniaga nasi briyani di tepi jalan bagi mencari sumber rezeki.

“Kini sudah hampir sebulan selepas dia dibenarkan pulang ke rumah, saya tldak boleh ke mana-mana kerana perlu menjaganya setiap masa,” katanya kepada Sinar Harian pada Sabtu.

Hussain berkata, dia perlu menvkarkan Iampin pakai bvang isterinya bagi memastikan sentiasa dalam keadaan bersih serta memberinya susu setiap empat jam sekali melalui t1ub yang dipasang pada r0ngga hldung.

“Sekarang isteri saya hanya diberi minum susu melalui t1ub yang dipasang pada saIuran h1dung manakala bahagian Ieher pula ditebvk untuk saIuran pern4fasan.

“Semuanya saya uruskan termasuk menguruskan anak-anak yang masih kecil mem4ndangkan kami tlada siapa-siapa,” katanya.

Menurut Hussain, dia juga bvntu memikirkan untuk mencari sumber kewangan malah sewa rumah yang didiaminya dengan kadar bayaran RM450 sebulan juga pernah tertvnggak sehingga tiga bulan.

Menceritakan keadaan isterinya sebelum k0ma, Hussain berkata, isterinya reb4h di dapur ketika ingin menyediakan susu untuk anak mereka pada November tahun lalu.

“Sekitar jam 3 pagi saya dengar b4yi kami yang ketika itu berusia hampir sebulan menang1s. Saya segera ke bilik dan melihat bay1 keseorangan. Saya bergeg4s mencari isteri di bahagian dapur dan mendapati dia sudah tldak sedarkan diri. Ketika di h0spital, dktor memberitahu bahagian sebelah kanan b4dan isteri saya Iumpuh manakala terdapat ur4t pada bahagian kepaIanya yang pec4h.

“Isteri saya ketika itu ada mengalami penyak1t d4rah tlnggi dan kenc1ng man1s. Ketika itu bacaan tek4nan d4rah t1ngginya melebihi 200,” katanya.

Tambah Hussain, sebelum ini dia pernah memohon bantuan namun h4mpa memandangkan dia bvkan warganegara manakala isterinya pula pemegang kad pengenalan Malaysia bagi kategori pemastautin tetap (warga Kemb0ja).

“Isteri saya diIahirkan di sini (Malaysia) di mana ibunya berketurunan Melayu manakala bapanya orang Kemb0ja. Kedua orang tuanya sudah mninggaI dunia. Saya pula bvkan warganegara dan telah 12 tahun menetap di sini,” katanya.

Hasil perk0ngsian hidup Hussain bersama Marihah sejak 15 Mac 2014 dikurniakan tiga cahaya mata berusia lima tahun, tiga tahun dan empat bulan.

Mereka yang ingin menghuIurkan svmbangan boleh menghubungi Hussain di talian 011-37494285 atau melalui akaun Bank Islam (12-289-02-00688-33) atas nama Marihah Husin.

Video:

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber: sinar/https://dbongkar.com/

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.