“Salah Buat Maggi Kena Belas4h, Kucing M4ti Pun Kena Mar4h” – Isma Yusof Pernah Did3ra Abang Sejak Kecil, Dedah Hidap Bip0lar

Pelakon dan pengarah Isma Yusof menganggap isu L/G,B.T yang dibangkitkan minggu lalu mampu menjadi pengajaran baharu kepada orang ramai biarpun ia mendapat kec4man hebat

Mengulas lanjut mengenai dirinya, Isma sekali lagi tampil mendedahkan masalah kesihatan ment4l yang dialaminya berpunca dari pengalamannya ketika kecil.

Dedah Isma, dia mengalami masalah bipolar disebabkan pernah melalui episod keg4n4san oleh abang kandungnya sendiri.

“Ketika kecil dulu saya selalu kena d3ra dengan abang sendiri, kadang-kadang disebabkan benda kecil sahaja. Salah buat perisa maggi kena belas4h, kucing dia m4ti dia mar4h dan salurkan kepada saya.

“Saya b3ncikan abang saya sebab dia g4n4s dengan saya dan ia membuatkan saya teringat semula perkara yang dia lakukan kepada saya.

“Makan lama juga sampai saya remaja. Saya tak berborak dengan dia sampailah mak saya tegur jangan buat sebegitu. Tetapi saya tr4uma masa kecil dulu,” ujarnya menerusi dua rakaman IGTV baru-baru ini.

Isma kemudian mengambil pendekatan untuk berbicara dengan ibunya dan menggali semula punca situasi itu berlaku kepada abangnya.

Kata Isma, ibunya juga melalui episod sukar apabila terpaksa menjaga anak-anak yang ramai ketika usia belasan tahun. Malah, keluarganya juga pernah ‘dididik’ dengan keg4n4san sejak turun-temurun.

Mengimbas semula perjalanannya menghidap bi1polar, kata Isma, dia akui penerimaan terhadap dirinya berbeza-beza mengikut demografik.

“Saya kena b1ipolar ketika di Kuala Lumpur. Saya mula ambil ubat selama 2 tahun, kemudiannya saya berpindah menetap di Langkawi selama 2 tahun pula. Ketika itu saya tidak bekerja.

“Ubat pun sangat mahal, jadi saya tak ambil. Di Langkawi tiada episod tervk seperti di KL. Tak ada panggil saya pond4n atau g1ila. Mungkin sebab satu dunia ada di situ, mereka lebih terbuka,” tambahnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by 💡⚡ 〰 ⛵ (@ishmaryarai)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by 💡⚡ 〰 ⛵ (@ishmaryarai)

Baru-baru ini kecoh apabila Isma secara terbuka mengaku dirinya tr4nsg3nder dan tertarik kepada lelaki maskulin.

Pengakuan itu mengejutkan ramai hingga ada yang menasihati Isma agar bertaubat.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber : GEMPAK

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.