“Aku yang beIa, bukan kau” – isu BeIa 4njing, Alicia Amin Jawab Netizen.

Beberapa hari yang lalu, m0del dan juga pelakon, Alicia Amin selamat disatukan dengan jejaka pilihannya yang juga seorang d0ktor, Farzan Iqbal, 27, di Masjid Saidina Umar Al-Khatt4b, Bukit Damansara, Kuala Lumpur..

Lebih mesra disapa Alicia atau nama sebenar Raja AIicia Raja Amin, 26, sah bergeIar isteri dengan sekali lafaz dinikahkan bapanya Raja Amin Raja Mokhtar selaku wal1.

Alicia Amin berjalan bersama anj1ng peliharaan.

lsu berhubung orang Melayu yang mengambil anj1ng sebagai binat4ng peliharaan bukanlah 1su as1ng lagi.

Sebelum ini, pelakon Umie Aida turut memuat naik foto bersama dua ek0r anj!ng untuk memberi kesedaran kepada umum menjaga dan mengh0rmati makhlvk c1ptaan Tvhan.

Terbaru, m0del terkenal iaitu Alicia Amin turut berdepan perkara yang sama apabila ada segelintir netizen meneg0rnya berhubung memelihara ha1wan tersebut.

Menerusi satu perkongsian di ig story, model ini telah memuat naik story sedang berjalan bersama dua b1natang peliharaannya.

Aku yang beIa bukan kau

Apa yang menarik perhatian adalah apabila Alicia Amin menerusi entri di IG Story memuatnaik status meluahkan pendapatnya berkenaan k0men dan teg0ran netizen berhubung anj1ng peliharaannya.

Menurut model t1nggi lampa1 ini, dia sudah pen4t dengan k0men yang sebegitu rupa diterimanya.

Ada je melayu yang ada anj1ng

Jelasnya lagi, anj1ng juga merupakan haiwan ciptaan Tvhan yang harus dipelihara dengan sebaiknya.

Malah, Alicia juga meluahkan dia mempunyai hak untuk memuat naik sebarang foto atau video berkaitan ha1wan peliharaannya itu di sosi4l media.

Jaga hati orang yang suka cakap bur0k tak guna

Ujarnya lagi, dia menasihati mana-mana orang Melayu yang sayangkan anj1ng untuk menjaga haiwan tersebut dengan sebaiknya.

Selain, dia berasa beng4ng dengan tind4kan segelint1r masyar4kat yang memandang h1na terhadap individu yang memelihara anj1ng sebagai haiwan peliharaan.

Menjengah ke ruangan k0men, rata-rata netizen turut men1nggalkan pelbagai reaksi dan pendapat masing-masing berhubung 1su berkenaan.

Terdahulu Alicia Amin selamat disatukan dengan jejaka pilihannya yang juga d0ktor, Farzan Iqbal, 27, di Masjid Saidina Umar Al-Khattab, Bukit Damansara, Kuala Lumpur, pada Ahad.

Alicia atau nama sebenar Raja Alicia Raja Amin, 26, sah bergeIar isteri dengan sekali lafaz dinikahkan bapanya Raja Amin Raja Mokhtar selaku wali.

Majlis pernikahan tersebut berlangsung mengikut prosedur 0perasi standard (SOP) dan hanya dihadiri oleh enam orang sahaja iaitu keluarga terdekat.

Sementara itu, wang hantaran dan mas kahwin dirahs1akan.

Dalam foto yang dikongsi di Instagram, Alicia dilihat anggun mengenakan persalinan rona putih rekaan Alia Bastaman dan dirias oleh jurus0lek terkenal Khir Khalid.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber:yoy

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.