Akhirnya Brader Posmen Yang Dingntvng Kerja Baru-Baru Ini Dedah Kisah Sebenar

Baru baru ini tular di sosial media mengenai seorang posmen Pos Malaysia Berhad (Pos Malaysia) yang d.isyaki terl.ibat dalam k.ejadian mel.astik a.njing menggunakan gelang getah digan.tung tugas buat sementara.

Pos Malaysia dalam satu kenyataan berkata, kakitan.gannya yang bertugas di Pos Malaysia cawangan Kluang dig.antung t.ugas sementara bagi memberi laluan s.iasatan dalaman dijalankan.

“Kami telah mengenal pasti p.osmen yang berada dalam video itu dan dia telah digan.tung kerja sementara menunggu hasil si.asatan.

“Pos Malaysia tidak akan bert.olak a.nsur dengan kes.alahan daripada pekerja kami dan tidak teragak-agak untuk mengambil t.indakan yang t.egas termasuk men.amatkan perkh.idmatan mereka,” kata kenyataan itu.

A.ksi posmen itu dirakam menerusi televisyen litar tertutup (CCTV) berdurasi 21 saat hingga tular di laman sosial. Difahamkan, kej.adian itu berlaku di sebuah taman perumahan di Kluang dekat sini.

Sebelum ini, kelab penc.inta h.aiwan, Malaysia I.ndependent A.nimal R.escue’ (Miar) telah memuat naik video di Facebook memaparkan t.indakan posmen tersebut.

Difahamkan, anjing berkenaan mengalami keced3raan pada mata kirinya akibat perbvatan posmen tersebut.

Sebelum ini, warga maya mengec4m t1ndakan posmen itu yang melakukan perbuatan menced3rakan haiwan dengan mel4stik dari luar ketika menghantar surat di rumah tersebut.

Video berkenaan telah ditonton lebih 34,000 warga maya hingga tular sehingga kini.

Hari ini TEAM ABK telah berjumpa Dollah posmen dan isterinya Pn Mas yg kelihatan tert.ekan dgn s.ituasi yg dihadapi.

Atas dasar perikem.anusiaan ADMIN memohon agar pihak Pos Malaysia Berhad dapat menarik balik h.ukuman dan membenarkan beliau bekerja kembali memandangkan beliau mempunyai keluarga yg perlu disara.

ABK Aku Budak Kluang, Pemuda UMNO Bahagian Kluang, Ngepot Kabin serta beberapa NGO anak muda Kluang akan membantu beliau dan keluarga untuk meringankan b.eban yg dihadapi sepanjang h.ukuman peng.gantungan kerja beliau.

VIDEO :

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber: K! ONLINE, Facebook Aku Budak Kluang, Media Kicau, OM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.