Penganjur Sukan Permotoran Dik0mpaun RM20,000 G4gal Patuhi SOP

SEPANG – Penganjur sukan permotoran dik0mpaun RM20,000 kerana didapati g4gal memastikan penjarakan fizikal ketika menganjurkan perlumbaan drag di Litar Antarabangsa Sepang (SIC) di sini pada Jumaat.

Ketua P0lis Daerah KLIA, Asisten Komisioner Imran Abd Rahman yang mengesahkan perkara itu pada Sabtu berkata, penganjur telah mendapatkan permit bagi melaksanakan acara itu di litar berkenaan, namvn g4gal memastikan pematuhan prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan.

“Kami k0mpaun penganjur kerana g4gal mengawal peserta, melaksanakan penjarakan fizikal dalam pematuhan SOP,” katanya ketika dihubungi susulan tular satu video memaparkan sebuah kenderaan p0lis hadir ke litar berkenaan bagi menyuraikan peserta yang hadir ke acara itu.

Mengulas video berkenaan, Imran berkata, pihak polis telah diminta hadir menyuraikan peserta yang engg4n bersurai meskipun acara telah selesai.

“Selepas p0lis sampai orang ramai memberikan kerjasama dan bersurai dan tiada perkara yang tidak diingini berlaku,” katanya yang menurutnya kenderaan p0lis tiba di litar pada jam 9 malam.

Penganjur program berkenaan, MUSC Motorsports menerusi satu kenyataan yang dimuat naik di laman Facebook turut mengesahkan yang mereka telah dik0mpaun kerana gag4l melaksanakan acara tersebut dalam ketetapan normal baharu.

“Keg4galan kami meng4wal penjarakan sosial mengakibatkan beberapa kali acara ini terhenti sehingga akhirnya kami terpaksa akur dikenakan kompaun.

“Justeru, kami memoh0n m4af kepada semua pihak yang terlibat tanpa kami menyal4hkan mana-mana pihak sama ada agensi penguat kuasa, penyedia litar iaitu SIC, rakan-rakan program, pasukan drag, pengunjung dan semua pengikut Musc Drag Racing,” katanya. – Bernama

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber: http://www.terengganutv.bbn.my/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.