Akhirnya, Isteri Abang Bvrger 50K Tmpil Beritahu Cerita Sbenar Selepas Kec0h Gmbar Kayangan

KOTA BHARU – “Cukup-cukuplah tu.” Itu permintaan peniaga burger tular kerana dik.ompaun RM 50,000 kepada seluruh rakyat Malaysia yang masih belum berhenti menyel.ongkar hidupnya.

Pasangan suami isteri itu, Wan Mohd Faisal Wan Kadir, 38, dan Norlaili Shafii, 37, dik.ompaun pada Ahad lalu, namun netizen di media sosial masih meny.erangnya dengan pelbagai t.uduhan hingga boleh menimbulkan f.itnah.

Norlaili berkata, dia sudah 16 tahun berniaga dan kesemua harta seperti rumah di Kampung Rambutan Rendang dan kereta jenis Honda Civic yang digembar-gemburkan itu hasil titik peluh mereka sebelum serangan p.andemik lagi.

“Tak termampu saya nak jelaskan satu persatu, malu pun ada, s.ebak pun ada. Rumah ini h.utang dengan adik-beradik dan mertua lebih RM 16,000 belum terbayar, mujur adik memahami.

“Saya jual barang kemas untuk bina rumah ini, 306 meter persegi, tiga bilik saja pun. Mungkin binaan dari luar kelihatan seperti banglo mewah.

“Kereta beli tahun 2018, bukan hak saya, hak bank, masih hutang. ALLAH Maha Besar, saya sudah tidak mampu jelaskan satu persatu, cukup-cukuplah tu,” katanya ketika dihubungi pada Khamis.

Berhubung gambar tular memaparkan suaminya dengan resit makan steak lebih RM 900, katanya, ia berlaku pada Disember tahun lalu.

“Adik saya meng.andung, mengidam. Kami makan sekeluarga lebih 10 orang. Kongsi bayar bil. Itulah kali pertama saya makan steak mahal di sebuah restoran bersebelahan Kota Darul Naim.

“Sebelum C0 vid 19, saya berniaga bermula jam 6 petang sehingga 4 pagi. Pendapatan kami terjejas sejak setahun lalu kerana p.andemik. Berhentilah s.iasat sebab boleh jadi fi.tnah,” katanya.

Sementara itu, Norlaili turut mena.fikan d.akwaan terhadap komen seorang netizen yang mengatakan gerainya mempunyai karaoke.

“Saya tidak mengenali dia, bukan orang kampung saya dan tidak pasti komen itu ditujukan kepada peniaga mana kerana gerai saya tidak ada karaoke,” katanya.

Mereka antara tiga peniaga dik.ompaun RM 50,000 termasuk seorang pemilik kedai runcit dan seorang lagi peniaga colek pada Ahad kerana dipercayai melan.ggar SOP akibat berniaga lebih masa.

Kesemua peniaga membuat rayuan kepada Kementerian Kesi.hatan Malaysia (KKM) dan masih menunggu jawapan daripada pihak berkenaan.

Kredit : SinarHarian via OM

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber: https://www.tehtarikkaw.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.