Kes Bvnvh Diri Semakin Tinggi, Ini Kata2 Catriona Ross Kepada PM

Mencetus kebimbangan orang ramai termasuk pelakon, Catriona Ross ketika ini adalah kes bvnvh diri di Malaysia yang semakin tinggi.

Perkongsian pelakon itu di story Instagram mengatakan kes tersebut disebabkan oleh beberapa faktor. Antaranya ada yang kehilangan tempat tinggal dan dibuang kerja semasa Perintah Kawalan Pergerakan  (PKP) yang sedang berlangsung.

“PRN Sabah Tak Patut Berlaku!”

Ujar Catriona, keadaan negara yang mengalami PKP bagi tempoh yang lama seperti sekarang berlaku disebabkan oleh kerajaan sendiri. Katanya keadaan ini tidak akan terjadi sekiranya pihak kerajaan tidak melakukan Pilihan Raya Negeri (PRN) di Sabah pada tahun lalu.

Foto – @catrionabrianross (Instagram)

“Apa yang berlaku di Sabah tahun lalu, tidak seharusnya berlaku. Perkara tersebut yang membuatkan kita terpaksa menghadapinya pada tahun 2021.

Sama ada anda (kerajaan) mahu mengaku atau menafikan, fakta tetap menjadi fakta”, kongsinya.

Tegas pelakon tersebut, peningkatan kes harian C0V!D.19 yang membimbangkan orang ramai ketika ini berlaku disebabkan oleh PRN Sabah.

Foto – Johor Kini

Sedih Dengan Peningkatan Kes Bvnvh Diri 

Tak dinafikan jumlah kes bvnvh diri dalam negara berada di paras yang membimbangkan. Pelakon drama “Pujaan Hati Kanda” ini berkata kes yang semakin meningkat naik itu tidak patut berlaku.

Foto – @catrionabrianross (Instagram)

“Kes bvnvh diri semakin tinggi dan saya menjadi sangat sedih apabila mendengar tentang hal ini. Tiada siapa yang layak m4ti seperti itu.

Saya dah tak mampu dengar kes bvnvh macam ini. Kalau anda kenal sesiapa yang ada masalah, bantulah mereka”, tulisnya di story Instagram.

Catriona berkata dia sering berasa sedih dan terkesan apabila mendengar ada beberapa individu memilih untuk bvnuvh diri sebagai jalan penyelesain mereka ketika PKP.

Catriona ‘Bengang’ Dengan Perdana Menteri

Dia juga berkongsi kebanyakan kes bvnvh diri pada ketika ini berlaku disebabkan oleh depresi. Depresi yang terjadi itu berpunca daripada ramai pihak yang terkesan terutamanya dalam hal kewangan apabila ramai yang kehilangan pekerjaan dan tempat tinggal.

Foto – @catrionabrianross (Instagram)

“Adakah anda (Perdana Menteri) sedar apa yang berlaku di sekeliling anda sekarang ini?”, tanya pelakon tersebut.

Menurut Catriona, pihak kerajaan terutamanya Perdana Menteri, Tan Sri Dato’ Haji Mahiaddin bin Md Yasin perlu sedar akan hal-hal yang berlaku dalam kalangan rakyat, terutamanya kes bvnvh diri.

Foto – @catrionabrianross (Instagram) / Berita HarianPelakon itu juga berharap agar rakyat peka dan menolong orang sekeliling mereka yang mempunyai masalah. Kongsinya, mereka yang mempunyai masalah ini hanya perlukan seseorang untuk bercakap dan mendengar masalah mereka. 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber : murai.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.