[VIDEO] Budak Terlalu Rindu Atuk Tanya Pol1s Nak Balik Kampung Cetus H1ba

Sejak beberapa bulan lalu, Malaysia kembali dengan PKP yang mana tiada rentas negeri dan daerah dibenarkan jika tiada sebab kukuh. Ini menyebabkan anak-anak yang tinggal di berlainan daerah dan negeri tidak dapat pulang ke rumah ibubapa.

Siapa sahaja yang tidak rindu kesan dari pandemik ini. Malah baru-baru ini video seorang kanak-kanak yang berani bertanya pada pol1s jika dia boleh pulang ke kampung. Dalam rakaman itu kelihatan seorang budak terlalu rindu atuk tanya pol1s nak balik kampung.

Melihatkan kanak-kanak ini yang pada awalnya nampak sangat mengagumkan kerana berani bertanya sendiri. Namun bila pol1s tersebut jawab tidak boleh dan menerangkan keadaan kini, anak kecil ini terus terdiam kaku. Berikut adalah rakaman yang dimuat naik oleh seorang pengguna TikTok dengan nama akaun Pwincess130:

Namun satu lagi video kanak-kanak ini terlalu sedih bila tidak dibenarkan pulang ke kampung telah buatkan ramai sebak. Manakan tidak anak kecil ini menangis sekuat hati di dalam kenderaan dinaikinya meluahkan rasa kecewanya.

Alahai kesian betul budak terlalu rindu atuk ini. Sabar ya dik, kita tunggu keadaan reda sikit baru boleh jumpa atuk nanti. Berikut antara reaksi ramai yang ditinggalkan di ruangan komen:

“Alahai sayu pulak tengok bila pol1s cakap tak boleh..Terus dia dia”

“Sian dia.. Sabar eak dikk.. Samalah kita 2 tahun dah beraya sorang2 ni”

“Sedihnya…Akak ikut nangis ni adik”

Sumber : pwincess130

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber : HCL

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.