Pelajar Malaysia Di Korea D4kwa Kena Buang Dari ‘Group’ Belajar, Ini Punca Sebenar!

Di Twitter, ada beberapa pihak meluahkan rasa terkesan dengan kontr0versi yang telah berlaku di antara seorang pelakon dengan sebahagian besar peminat K-Pop di seluruh negara. Antara golongan yang dipercayai paling terkesan dengan kontr0versi tersebut ialah pelajar yang sedang belajar di Korea Selatan.

Kena remove dari group belajar

Menerusi satu tweet, seorang pengguna telah berkongsi perbualan WhatsApp dengan seorang individu yang mempunyai kenalan pelajar Malaysia yang sedang belajar di Korea. Menurut individu tersebut, pelajar di sana telah dikeluarkan dari kumpulan WhatsApp tugasan universiti mereka.

Walaupun perkongsian tersebut did4kwa masih belum disahkan sendiri oleh Kedutaan Malaysia yang berada di sana, terlihat ramai individu meluahkan rasa terkesan dengan kontr0versi berkenaan kerana ianya melibatkan nama Malaysia. Malah, mereka turut khuatir akan ada ramai lagi pelajar yang akan menerima nasib yang sama hanya disebabkan kontr0versi tersebut.

Not their fault

Setakat ini, hashtag mengenai pelakon tersebut masih lagi trending di Twitter dan hampir puluhan ribu ciapan dibuat menggunakan hashtag tersebut.

Sumber: Twitter

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber : Oh Bulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.