Suami Dalam Penj4ra, Isteri Buat ‘HaI’ Dengan Lelaki Lain

Semalam, Harian Metro melap0rkan seorang wanita yang masih berstatus isteri orang telah dit4han selepas dipercayai berkh4lwat dengan seorang lelaki. Kej4dian tersebut berlaku di sebuah rumah sewa milik suaminya di Sintok, Kedah.

Foto: Harian Metro

Difahamkan proses serbvan dilakukan oleh anggota pengvatkuasa Jabatan Agama Islam Kedah (JAIK) pada pukul 3 pagi.  Menurut Ketua Penolong Pengarah Bahagian Pengvatkuasa JAIK, Syeikh Radzi Abdul Mutalib, pihaknya bertind4k menyerbv rumah tersebut setelah mendapat advan daripada orang awam. Ujarnya lagi, sebaik tiba mereka di situ, kedatangan mereka disambut oleh wanita yang berusia 32 tahun itu yang membuka pintu selepas salam diberi.

Hasil pemer!ksaan mendapati tiga kanak-kanak berusia tiga hingga 13 tahun dipercayai anak wanita itu berada dalam bilik berasingan di rumah berkenaan

Wanita dan lelaki itu kemudian dit4han selepas g4gal mengemukakan sebarang dokumen menunjukkan mereka pasangan suami isteri atau mahram yang sah..

Malah, pemer!ksaan juga mendapati motosikal lelaki berusia 30 tahun itu diletakkan di dalam rumah berkenaan untuk mengel4k dikesan.

Suami kepada wanita itu, yang sebelum ini bekerja di kilang rempah sedang menjalani hukvman penj4ra. Susulan daripada itu, mereka telah dibawa ke Ibu Pejabat P0lis Daerah (IPD) Kubang Pasu bagi laporan tangk4pan dan diberikan notis supaya hadir semula ke pejabat agama.

K3s dis!asat mengikut Seksyen 25 Enakmen Kes4lahan Jen4yah Syariah Kedah 2014, sabit kes4lahan boleh didend4 tidak melebihi RM3,000 atau dua tahun penj4ra atau kedua-duanya sekali.

Sumber: Harian Metro

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber : OBulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.