Majlis Buka Puasa Tak Ikut SOP Dihadiri Para Selebriti, Netizen Minta Buat Laporan Polis

Segala garis panduan atau prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan oleh pihak berkuasa, tidak kira untuk apa jua aktiviti sekali pun tetapi masih ada antara kita yang mengabaikannya sehingga membuatkan kes harian semakin meningkat.

Terbaharu, pada 29 April lalu telah berlangsung satu malis berbuka puasa anjuran sebuah organisasi yang telah dihadiri oleh beberapa selebriti tempatan antaranya ialah Mawar Rashid, Iman Troye, Nurin Afiqah, Heliza Helmi, Hazwani Helmi dan ramai lagi.

Apa yang membuatkan warganet ber4ng ialah apabila majlis tersebut dilihat seperti tidak mematuhi SOP kerana ada antara mereka yang tidak menjaga jarak dan tidak memakai pelitup muka.

Turut kelihatan mereka berkumpul dalam jumlah yang ramai sewaktu ingin merakamkan satu video bagi tujuan promosi.

Disebabkan itu, ada sesetengah warganet memohon agar orang ramai membuat laporan polis jika terlihat perkara seperti itu berleluasa di media sosial.

Dalam masa yang sama, mereka masih lagi meng3cam tindakan sesetengah selebriti yang dilihat mengabaikan SOP.

Bagi mereka, jika ada laporan polis yang diterima sudah semestinya sesiapa yang terlibat akan dipanggil untuk diambil keterangan atau dikenakan tindakan undang-undang.

Namun, tidak lah sepanjang masa mereka tidak memakai pelitup muka cuma ada ketika mereka kelihatan tidak menjaga jarak dan berlaga pipi serta memeluk antara satu sama lain.

Kerisauan warganet ketika ini disebabkan kes yang semakin meningkat dan jika dilihat pada 29 April lalu, kes harian mencatatkan jumlah sebanyak 3,332 kes baharu.

Diharapkan dalam masa terdekat ini semua masyarakat dapat memberi kerjasama disebabkan tidak lama lagi pada 13 Mei, kita akan menyambut Aidilfitri.

Jangan lupa, kita masih lagi belum men3ntang dalam melawan v1rus COV1D-19, #KitaJagaKita

Sumber foto: Twitter dan Instagram Nurin Afiqah

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber: Hot FM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.