Kanak-kanak lari dari rumah curi tumpuan netizen

Penggunaan gajet atau telefon pintar sangat penting pada setiap masyarakat akan tetapi penggunaan yang berlebihan tanpa had tidak bagus untuk kesihatan terutamanya pada golongan kanak-kanak. Boleh dikatakan ada kanak-kanak dan remaja yang amat taksub kepada penggunaan telefon pintar sehingga tidak boleh berenggang dengan gajet mereka.

Terbaharu, seorang pengguna tiktok @miaaulia78 yang telah berkongsi video dimana dirinya mengejar adik-adiknya cuba untuk melarikan diri dari rumah pada jam 5 pagi. Menurutnya, kejadian itu terjadi berpunca apabila adik-adiknya merajuk selepas telefon mereka dirampas. oleh sebab itu, adik-adiknya cuba untuk melarikan diri dari rumah dan hal itu disedarinya.

View this post on Instagram

 

A post shared by Berita Terkini Malaysia (@malaysia.daily)

Video tersebut telah mendapat telah mencuri perhatian netizen dengan 1.9M view. Rata-rata netizen terhibur dengan gelagat aksi Mia yang cuba mengejar adik-adiknya itu di sekitar kawasan rumah mereka. Ada juga netizen  menasihati agar supaya Mia bertegas sedikit dengan adik-adiknya agar kejadian itu tidak berulang di masa kelak. Para netizen ada juga mengatakan kanak-kanak pada zaman ini mudah terpengaruh dengan media sosial dan ibu bapa harus mengambil berat mengenai masalah-masalah seperti ini supaya anak-anak mereka tidak terlalu taksub dengan pengguna gajet dan telefon pintar ini.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber: Tiktok @miaaulia78

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.