[VIDEO] Tolong Pakcik Tolak Motor, Tindakan Rider Foodpanda Raih Pujian Netizen

Awal minggu ini, viral di Facebook rakaman yang dibuat oleh pemandu kereta yang memaparkan tindakan seorang rider Foodpanda memimpin pakcik tua yang mengalami kerosakan motosikalnya di tengah jalan.

 

Apa yang mencvri perhatian dalam video itu adalah kebaikan hati rider tersebut kerana sanggup untuk bergerak seiring dengan kelajuan pakcik itu. Malah dia dilihatkan tidak mempedulikan langsung cuaca yang boleh dikatakan terik ketika itu

“U’re the best bang!” – Netizen

Disebabkan tind4kan yang baik hati dari rider Foodp4nda itu, video tersebut telah dihujani dengan ratusan komen dari netizen yang rata-rata memuji perbuatannya. Turut ada yang kata bahawa rider Foodpanda itu tidak mengisahkan ordernya semata-mata untuk membantu pakcik tersebut.

Video:

 

“Tahniah n syabas buat rider kerna Tuhan gerakkan hati awak tuk membantu. Alhamdulillah tolong menolong x mengira bangsa” – Netizen

Berikutan kej4dian itu, ramai yang mengharapkan ag4r rakyat di Malaysia terus bertimbang rasa untuk membantu orang berlainan bangsa yang berada dalam kesusahan agar keharmonian dapat dikekalkan.

Komen Netizen:

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber: Sinarviral

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.