Baru Merasa Kebahagian Berumahtangga, Nora Ditimpa Dugaan

Baru sahaja kembali merasa kebahagiaan alam berumahtangga, siapa sagka perkogsian hebahan pernikahan nya mengundang f1tnah yang d4syat.

Akui kece.wa dan ha4iran dengan tin.dakan individu yang membuat kenyataan fitn.ah berhubung status perkahwinannya, penyanyi, Datuk Nora Ariffin, menggesa agar pihak yang terbabit tampil berani bersemuka dengannya.

Menurut Nora, dia melihat perkara ini sangat serius dan menuntut penjelasan daripada individu yang terlibat agar bertaggungjawab dengan tudu.han yang dilemparkan.

“Saya menyeru kepada individu yang sengaja ingin membvrukkan kami, tolong tampil bertemu muka. Mungkin individu ini ada masaalah, kita sama-sama bantu.

“Saya ingin tahu apa tujuan sebenarnya menyebarkan fit.nah dan tudvhan yang tidak tepat dan tidak berasas ini?

“Lagipun ini adalah hal kehidupan saya.Kenapa gunakan media s0sial dan akaun p4lsu untuk sebarkan fit.nah? Alangkah baik kalau Direct Message (DM) saya terus. Apa niat awak?”katanya.

Sebelum ini, satu dakw.aan bertebaran di media s0sial bahawa kononnya penyanyi bersuara gemersik itu dan suami baharunya, Pensyarah Kanan, Jabatan Fiqh & Usul Universiti Malaya, Dr Rushdi Ramli, telah berkahwin sejak dua tahun lalu.

 

Malah, timbul juga dakw.aan yang menyebut bahawa Nora kononnya telah memaksa Dr Rushdi mencera.ikan isteri pertamanya.

Sementara itu, Nora berkata, dia adalah seorang wanita yang terbuka untuk mendengar sebarang penjelasan daripada si penyebar fi.tnah jika ia bertujuan mencari kebaikan.

“Tapi kalau bertujuan untuk merunt.uhkan perkahwinan saya, itu adalah hak suami saya.

Hak mutlak seorang suami. Tidak boleh dipaksa-paksa.Saya serahkan pada Allah SWT,”katanya.

Nora juga berkata, sebagai seorang selebriti dia berhak untuk tidak berkogsi atau menjelaskan semua perkara tentang hal-hal kehidupan peribadi jika tiada keperluan.

 

“Itu adalah hak peribadi saya. Sekiranya perbuatan saya salah di sisi hukum Allah, biarlah saya meminta ampun daripadaNya. Dan biarlah para agamawan, awlia yang memberi nasihat pada saya. InsyaAllah, saya akan perbetulkan kesal.ahan saya.

“Ingin saya katakan bahawa, perkahwinan tidak boleh dipaksa- paksa.Begitu juga dengan percer.aian. Tidak ada seorang manusia pun yang berhak untuk memaksa orang lain bercer.ai tanpa sebab. Itu d0sa besar.

“Berkahwin itu perkara baik, mendapat pahala, wajar dihebahkan, kerana itulah, saya mengambil keputusan untuk beritahu pada semua bagi mengelakkan fit.nah. Niat saya betul-betul kerana Allah. Tapi lain pula jadinya. Beritahu salah, tak beritahu pun salah,”katanya.

Terdahulu, Nora mengumumkan telah bernikah dengan kawan baik arwah suaminya, Allahyarham Johan Nawawi dalam satu majlis tertutup.

 

Sumber:HM

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber: Dah Tau Ker

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.