Ramai netizen bantah Nik Ezanee jadi juruiring…

Berita mengenai Senior Asisten Komisioner, Nik Ezanee Mohd Faisal yang beralih tugas sebagai juruiring rasmi kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengundang pelbagai reaksi orang ramai.

Menurut laporan Astro Awani, beliau yang seb.elum ini memegang jawatan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor telah memulakan tugas smalam.

Bagaimanapun, pertukaran tugas itu dipersoal kebanyakan warganet sekali gus menyifatkan ia seolah-olah satu ‘pembaziran’ kemahiran dan kebolehan yang dimiliki pegawai berusia 43 tahun itu.

Meninjau ke ruangan komen lap0ran berke.naan di laman Face.book, rata-rata berpend4pat pegawai berdedikasi dan berjiwa rakyat seperti Nik Ezanee sepatutnya berkhidmat kepada masyarakat.

Tambah warganet, mereka percaya bekas Ketua Polis Daerah Petaling Jaya itu mampu membanteras jenayah di Selangor sebaik mungkin berbanding tugas juruiring yang didakwa kurang mencabar.

Komen Netizen:

Sebelum ini, Nik Ezanee sering tular di media sosial apabila menjadi perhatian warganet dengan pelbagai kisah teladan dilakukannya terhadap masyarakat setempat.

Antara tindakan beliau yg menyentuh hati ra.mai adalah ketika tampil membantu se0rang suri rumah yang ditahan selepas mencuri makanan dan ubat kerana anaknya sakit sekitar aw.al tahun ini.

 

Sumber: Awani

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LMM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukMaklumatMalaysia

Sumber: Ohmymedia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.